Aakomst in k-k-koud Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu Aakomst in k-k-koud Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu

Aakomst in k-k-koud Johannesburg

Door: Annemarie en Bram

Blijf op de hoogte en volg Annemarie en Bram

19 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Gistermiddag eindelijk aangekomen in Johannesburg! Daarvoor eerst op het vliegtuig van Dusseldorf naar Dubai gestapt. Daar vier uur gewacht en vervolgens ingestapt in het vliegtuig naar Johannesburg. De overstap in Dubai was vooral warm; 36 graden was het er al om 6 uur 's ochtends! Beide vluchten verliepen prima. In Johannesburg hebben we onze auto opgehaald, een Toyota Corolla, in een vies goudkleurig tintje. Ook het guesthouse vonden we dankzij onze tomtom al snel. Een stel dat voor langere tijd in het guesthouse verblijft, deelde een grote kom soep met ons, we hadden weer geluk! Na een lange douche snel in bed gekropen en zelfs de elektrische deken nog even gebruikt. Het is hier fris, zo'n acht graden 's nachts, en huizen hebben hier geen dubbele beglazing en maar weinig verwarming. Dus even warm worden onder de elektrische deken is dan wel lekker! Goed geslapen verder.
Vanmorgen was er een prima ontbijt voor ons en daarna zijn we boodschappen gaan doen. Omdat we morgen afreizen naar Botswana hebben we vooral daarvoor boodschappen gedaan. In Botswana hebben we veel minder mogelijkheden om inkopen te doen. Dus veel water gekocht en daarnaast nog rijst, blikjes groenten, muesli en meer van dat soort houdbare dingen. De zoektocht naar een gasbrandertje was veel lastiger, dit hebben we uiteindelijk pas laat in de middag gevonden. Maar nu denken we dat we alles hebben wat nodig is en gaan we morgen om half acht vertrekken richting Serowe. We zullen ongeveer acht uur onderweg zijn, en moeten natuurlijk ook nog rekening houden met vertraging bij de grens. Uiteindelijk komen we als het goed is aan bij Khama Rhino Sanctuary, een opvang voor neushoorns in de buurt van Serowe. Daar zullen we voor het eerst onze tent opzetten, spannend! Eerst nog even een flinke omelet maken om onze magen goed te vullen, wie weet wat we morgen zullen eten...
Tot later!

• 19 Juli 2012 - 18:51

Tom Eva En Sam:

Slapen jullie bij de neushoorns???
    Succes! ;-)
    veel plezier!
    Groetjes

• 20 Juli 2012 - 18:03

Maurice En Ingeborg:

Heel veel plezier de komende weken. We gaan jullie zeker volgen!

• 20 Juli 2012 - 18:45

Joke Antoniou:

Hele fijne tijd, hoe lang blijven jullie weg??

• 21 Juli 2012 - 17:18

Pa En Ma Losser:

Wij gaan jullie volgen ,en wensen jullie een mooie tijd in Botswana.

• 26 Juli 2012 - 14:46

Ria:

Is jouw leven nog niet avontuurlijk genoeg? Heel veel plezier en pas op jezelf!