Vamos a la playa!!! - Reisverslag uit Puerto Escondido, Mexico van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu Vamos a la playa!!! - Reisverslag uit Puerto Escondido, Mexico van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu

Vamos a la playa!!!

Door: Annemarie en Bram

Blijf op de hoogte en volg Annemarie en Bram

20 Juli 2009 | Mexico, Puerto Escondido

Zon, zee en strand! Wij zijn aangekomen in Puerto Escondido, aan de zuidkust van Mexico. Op vrijdagavond zijn we vertrokken uit San Cristobal. Donderdag hadden we nog een trip naar de Sumidero Canyon gemaakt (zie foto vorige bericht). Met een boot door de canyon gevaren, mooie watervallen, vogels en zelfs krokodillen gezien!
Vrijdagavond in de bus en 13 uur later aangekomen in Puerto Escondido. De reis ging een stuk beter dan de vorige. We hebben een leuk hotel gevonden in het centrum. Het is nu vooral wennen aan het weer, tropisch warm! Veel zweten. Je kunt hier het beste vroeg opstaan en dat hebben wvandaag en gisteren dan ook gedaan. We zijn namelijk gaan hardlopen langs het strand. Vanmorgen kwamen we hierbij een slang op het strand tegen; die lag er een uiltje te knappen...
Verder hebben we onze dagen tot nu toe gevuld met een beetje zwemmen, lezen en koken. We hebben hier weer de beschikking over een keuken, net als in San Cristobal en dat is wel handig. Gisteren ons eigen potje gekookt.
Hier in Puerto Escondido kun je goed surfen en de branding is dan ook erg indrukwekkend. Vanochtend vroeg waren er al veel surfers in de golven bezig; een geweldig gezicht! Er is maar een stukje strand dat ook geschikt is voor zwemmers, er staat een flinke stroming, dus we blijven maar een beetje bij het strand dobberen. Afgelopen weekend was het hier erg druk, veel Mexicanen kwamen hier hun weekend houden; het zag letterlijk en figuurlijk zwart van de mensen! Nu is het een stuk rustiger.
We kunnen natuurlijk niet te lang niks doen, dus voor morgen hebben we een tripje schildpadden en dolfijnen kijken geboekt.
Wij hoorden dat er behoorlijk wat regen is gevallen in Nederland; we zullen wat van de zon hier naar jullie sturen!
Groetjes

• 20 Juli 2009 - 17:06

Eva:

hallo dan
    nou hier is het weer maar raar zon regen zon regen zon regen
    denk je lekker te gaan wandelen met de hond omdat de zon schijnt
    breekt de hel los met grote druppels water
    bah
    nou ja nu op dit moment schijnt de zin weer.
    nog heel veel plezier daar in Megiko
    groetjes jezus

• 20 Juli 2009 - 18:07

Papa En Mama V:

Hallo jongelui,
    geniet maar van het lekkere weer, want hier is het weer eens onbstendig.
    Wij zijn thuis en willen de komende week weer weg.
    De kippen zijn in goede handen, de kalkpoten van de witte kip worden goed verzorgd met olie.
    Groetjes van pap en mam.

• 21 Juli 2009 - 10:26

Koen En Maranda:

Hey reizigers!!

Leuk om jullie zo te volgen! Geniet er nog ff lekker van!

Groetjes Koen en Maranda