Oaxaca - San Cristobal - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu Oaxaca - San Cristobal - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu

Oaxaca - San Cristobal

Door: Annemarie en Bram

Blijf op de hoogte en volg Annemarie en Bram

11 Juli 2009 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Hallo allemaal!
Hier weer een bericht van ons.
In Oaxaca hebben we minder gedaan dan we hadden gehoopt, omdat Bram een halve dag in bed heeft doorgebracht. Iets verkeerds gegeten... Oaxaca staat bekend als een bergstadje waar veel verschillende culturen bijeen komen. Er wonen in de omgeving van Oaxaca veel verschillende volkeren die allemaal hun eigen gebruiken en leefwijzen hebben. Dit merk je in de stad zelf ook. Binnenkort is er Guelaguetza, een soort groot carnavalsfeest. De verschillende volkeren laten dan vooral met dansen zien wat ze waard zijn. Gelukkig laten ze in deze weken voorafgaand aan het feest ook al het een en ander zien. We kwamen een grote optocht tegen met mensen verkleed als diablos (duivels), met poppen en andere voor ons vreemde verkleedwijzen. Een stuk of vier ' dweilbands' begeleidde de stoet. Het was een grote swingende geheel! Erg leuk om te zien. Terug in ons hotel vertelde de eigenaar dat de verschillende groepen zich zo manifesteren en dat alleen de beste groepen mee mogen doen bij het Guelaguetza feest.
We hadden eigenlijk nog een aantal van die dorpjes willen bezoeken, maar dat ging dus niet door. In plaats daarvan maar een dag al lezend aan het zwembad doorgebracht, ook niet verkeerd, zeker niet met dit prachtige weer!
Vannacht zijn we met de nachtbus van Oaxaca naar San Cristobal gereisd. We gingen van 1550 naar 2000 meter, dus we hoopten niet zoveel bergen tegen te komen. Wisten wij veel dat ze eerst naar de kust zouden rijden en daarna weer omhoog... Bram en ik zaten op een gegeven moment allebei naast de chauffeur voorin de bus, en dan nog heeft Bram zijn maaginhoud in de bus achtergelaten. Vreselijk.
En nu doen we het maar even rustig aan.
San Cristobal is een bergstadje en ook hier in de omgeving zijn veel van die inheemse volkeren te vinden. Morgen gaan we te paard naar Chamula, een bergdorpje. Nu maar hopen dat de paarden een beetje mak zijn.

Wat leuk dat jullie weer meelezen!
We houden jullie op de hoogte!

• 13 Juli 2009 - 06:57

Papa En Mama:

Hallo Bram en Annemarie,Is de gezondheid van Bram weer op orde?Verder lijkt het mooi zo te lezen.Wij hebben een europese moeson achter de rug het was bar en boos.Het is nu maandagmorgen en de eerste paar dagen zien er goed uit,dus gaan we er even tussen uit.Nog een goede en gezonde en vooral prettige voortzettig van de reis. Groet en veel liefs Papa en Mama.V.

• 13 Juli 2009 - 10:02

Eva:

hallo dan
    even er doorheen gelezen want wij zijn ook net weer van vakantie
    leuk de verhalen zo te lezen.
    hoe gaat het weer met Bram? ik weet precies hoe hij zich voelt ik ben ook anderhalve dag goed ziek geweest van iets en dat voelt echt niet fijn
    ik hoop meer te lezen van jullie
    en dinsdag ga ik die kippen van jullie ff vet mesten voor een lekker eitje
    veel plezier nog
    liefs eva en ook tom natuurlijk

• 13 Juli 2009 - 11:02

Ingeborg:

Hey Bram en Annemarie, hoe gaat het nu? Alweer bekomen van de reis naar San Christobal? Ach, even lekker in de berglucht rond Chamula doet wonderen. Geniet er nog maar van, voor je het weet zit je in de drukkende jungle van Palenque.

• 13 Juli 2009 - 15:24

Marjon:

Ha Bram en Annemarie! Weer opgeknapt? Probeer nu het eten maar binnen te houden. Leuk dat paardrijden!! Zijn het een beetje paarden of doen ze meer denken aan ezels?
    Ik ga morgen tot donderdag camperen op de Beerse Bulten in Ommen. Ja inderdaad daar bij die konijnen en veel veel kleine kinderen. Eva ontfermt zich dan over de kippen. Vandaag kwam toch de dierenarts op school dus ik heb witte kip (tja heeft geen naam...) ook maar even ingepakt en meegenomen. Ze kwam nl niet uit het hok en loopt heel slecht. Er bleek niks gebroken en was ouderdom. Wel heeft ze klakpoten. Dus dat betekent iedere dag insmeren met (sla)olie. Lijkt me echt een klusje voor Bram!
    Geniet er nog van de rust!
    groetjes Marjon