Laatste dagen - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Door: Annemarie en Bram

Blijf op de hoogte en volg Annemarie en Bram

26 Juli 2009 | Mexico, Mexico-stad

Hier een laatste berichtje uit Mexico.
Na ons avontuur op zee hebben we gemeend toch nog maar iets te gaan doen, alleen maar zon/zee/strand gaat ook vervelen. Dus we hebben de financien eens op een rij gezet en gevonden dat er nog wel een tou gedaan kon worden. We hebben de Atotonilco(of zoiets)-tour gekozen. Geen slechte keuze achteraf bezien!
Omdat we in San Cristobal de smaak van het paard rijden te pakken hadden gekregen, zat dat ook in deze tour.
We werden eerst naar een dorpje een kilometer of 30 verderop gebracht waar de paarden al gezadeld op ons stonden te wachten. Nadat we ieder (er gingen ook nog twee Finnen mee(geen onderdeel van een vis(das met een v), maar mensen uit Finland)) een paard toegewezen hadden gekregen en erop zaten begonnen ze eigenlijk al meteen te lopen. Er werd ons nog achterna geroepen ''The horses know the way''. Maar gelukkig ging er wel een gids mee.
De rit ging naar een warmwaterbron en omdat alles in stap ging duurde het ongeveer een uur voordat we er waren. Maar de rit was wel leuk, we zijn ongeveer zes keer een rivier doorwaad, wat zorgde voor dat voeten en hoog opgetrokken knieen omdat dat te voorkomen. De bron zelf was echt muy caliente, het ventje had het over 45 graden. Maar we zijn er beiden in geweest! Even goed warm worden en daarna de nabij gelegen rivier in om af te koelen.
Nadat we allemaal weer droog en aangekleed waren moesten we weer opstijgen om de terugreis te aanvaarden.
De rit terug naar het dorp was stiekem het hoogtepunt, ik kreeg een stok om mijn paard te slaan zodat hij sneller ging. Annemaries paard liep sowieso voorop en had weinig aansporing nodig om sneller te gaan. Nadat we alle hekken door waren hadden we ook meer de ruimte en gingen we wat vaker in draf, niet niet vaak genoeg om de Finnen en het mannetje niet uit het oog te verliezen. Toen we de weg terug zelf weer wisten hebben we onze paarden in de derde versnelling gekregen! Een stuk galopperen, dat was leuk! Gelukkig was de dreiging van mijn twijgje voldoende om mijn paard te doen versnellen en heb ik hem niet hoeven te slaan.
Al met al een geslaagd uitje!

Gisteren zijn we heel decadent teruggevlogen nar Mexico City. Die busreis zagen we echt niet zitten en om dat Ann wat verkeerds had gegeten kwam het driedubbel goed uit. Nu zitten we lekker in een mooi hotel(Holiday Inn).
Morgenavond vliegen we terug naar huis en al was het een mooie vakantie, we vinden dat niet erg!

We zien jullie allemaal weer in Nederland.

Als jullie zorgen dat jullie daar de Mexicaanse griep niet vatten, zullen wij het niet meenemen;-)!

Groetjes,
Annemarie en Bram.

• 26 Juli 2009 - 19:07

Chris En Ineke:

Leuk om jullie reisverslag te lezen,en jullie zo te volgen in
    Mexico.
    Hopenlijk kunnen jullie weer wennen thuis.
    Veel groeten en tot ziens.
    Chris en Ineke

• 26 Juli 2009 - 19:17

Eva:

heej hallo
    nou leuk hoor
    je hebt toch niet je paard af zitten te rossen want das zielig
    nou wij wensen jullie een fijne en veilige terug reis
    groetjes Eva

• 27 Juli 2009 - 13:47

Tante Rina:

Hi, Annemarie en Bram,
    Wat leuk om jullie reisverslag te kunnen lezen.
    Hartelijk dank voor de mooie kaart uit Oaxaca.
    Wat een prachtige kerk, zeg!En ik wens jullie een heel goede terugreis toe.
    Groetjes en tot ziens in Nederland!!!