Nog steeds zon, zee en strand! - Reisverslag uit Puerto Escondido, Mexico van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu Nog steeds zon, zee en strand! - Reisverslag uit Puerto Escondido, Mexico van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu

Nog steeds zon, zee en strand!

Door: Annemarie en Bram

Blijf op de hoogte en volg Annemarie en Bram

22 Juli 2009 | Mexico, Puerto Escondido

Hier even een berichtje van ons uit het nog steeds super zonnige Puerto Escondido. Met een graad of 34 is een beetje internetten nog wel te doen! Maar we klagen niet, want het is hier prachtig!
Gisteren zijn we 's ochtends met een lancha (een open boot) de zee op geweest en hebben allerlei dieren gezien. We zaten maar met z'n drieeen in de boot, dat was op zich al leuk, want we zagen onderweg compleet volgepakte bootjes. Op open zee zagen we bijna meteen de eerste schildpadden. Dit is het paarseizoen en dan drijven de parende schildpadden aan het wateroppervlak, dus we konden ze goed bekijken. We kwamen er onderweg nog meer tegen. We hebben ook nog een mantelrog gezien die hoog opsprong uit het water, vliegende vissen, een (giftige) waterslang en mahi mahi's (geen idee wat dat precies zijn). En uiteindelijk kwamen we ook nog een school dolfijnen tegen. Die zwommen en sprongen met de boot mee en waren zelfs onder water goed zichtbaar.
In het water dreef ook een speciaal soort plankton, dat fluoriscerend blauw oplichtte. Je kon het vanuit de boot nog ver onder water zien. Een zeer geslaagd tripje!

We vermaken ons nog prima! Tot later!

• 22 Juli 2009 - 21:17

Pap En Mam V.:

Hallo jonge lui, zo te lezen lijkt het ontzettend leuk wat jullie zoal ondernemen,vooral die boottocht.Jullie hebben toch zeker fotos gemaakt?We zijn beniewd.Met de kippen gaat het goed, de witte kriel laat zich goed behandelen met olie,toch blijft ze altijd maar op een poot staan.Maar wie weet de volhouder wint.Verder is het weer hier niks erg benauwd met vooral savonds en snachts onweer.Volgende week als wij weer een weekje weg gaan word het weer goed.Veel plezier en geniet er nog maar lekker van.Groet en een dikke pakkerd van ons.Papa en mama.

• 24 Juli 2009 - 10:33

Marjon:

Hoi!

Ik heb even gegoogeld want was wel benieuwd naar de mahi mahi's. Wikipedia zegt:
    The mahi-mahi (in Hawaiian)also known as dolphin-fish or dorado, rakingo, calitos, maverikos, or lampuki (in Maltese) are surface-dwelling ray-finned fish found in off-shore temperate, tropical and subtropical waters worldwide.

Groot en mooie vis. Vast ook lekker want ik kwam ook recepten tegen.

Jullie foto's zien er super uit!
    Oh en van de week is er mexicaanse griep in overdinkel vastgesteld. Haha is dus gevaarlijker om thuis te blijven dan in Mexico!

Groetjes Marjon

• 24 Juli 2009 - 19:13

Aaltje:

Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben! Lijkt me geweldig, al die dolfijnen en schildpadden.
    btw: ik heb jouw boekje verslonden; hartstikke leuk!
    Veel plezier nog.