Battambang - Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu Battambang - Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu

Battambang - Siem Reap

Door: Annemarie en Bram

Blijf op de hoogte en volg Annemarie en Bram

13 Juli 2008 | Cambodja, Khett Siem Reab

We hebben de afgelopen dagen Battambang bekeken. Op vrijdag hebben we twee scooters met chauffeurs gehuurd en die hebben ons de omgeving laten zien. Battambang zelf is ongeveer zo groot als Enschede, maar het is vooral de omgeving die het leuk maakt. Dat hebben we vrijdag wel gemerkt. We gingen vanuit het hotel eerst een Wat (tempel) bekijken, maar die tempel lag een eindje verderop en was nog wel een dik half uur rijden. De ritjes tussen de bezienswaardigheden door waren eigenlijk minstens zo leuk als de bezienswaardigheden op zich! We gingen over allemaal kleine (stoffige) weggetjes door dorpjes en langs rijstvelden en kregen onderweg van de chauffeurs uitleg over hoe rijst werd verbouwd. We zijn nog gestopt bij een familie die bezig was met rijstplantjes te poten, erg leuk allemaal, iedereen is even aardig. De stops waren ook wel nodig om onze beurse achterwerken te laten bijkomen... Het laatste stuk naar de tempel moesten we klimmen, maar het uitzicht was prachtig. De rest van de dag hebben we nog een tempel bezocht en zijn we nog een heel eind rondgereden. Tenslotte hebben we nog een ritje met de beroemde bamboe trein gemaakt.
Gisteren hebben we maar even rustig aan gedaan, we hebben te voet de wats in de stad bezocht, maar het had al een paar dagen niet geregend en dat was te merken aan de temperatuur...
Vandaag zijn we per boot naar Siem Reap gegaan, een tocht waar we 7 uur over gedaan hebben. Deze tocht staat bekend als een van de mooiste boottochten van Cambodja en wij hebben inderdaad genoten! Je kon echt een kijkje nemen bij mensen thuis, want veel mensen leven op en langs de rivier. Overal waren kinderen aan het spelen (en er werd weer uitbundig naar ons gezwaaid, zoals tot nu toe overal in Cambodja!), mensen waren zich aan het wassen, er waren mensen aan het vissen, echt heel leuk om te zien. Eenmaal aangekomen aan land, wurmden er zich allemaal tuktuk-chauffeurs in de boot die ons allemaal wel een ritje naar Siem Reapaan wilden bieden. Wij hadden echter al een hotel en een gratispick up geregeld, gelukkig.
Nu zitten we in het hotel in een prima kamer en hebben net wat gegeten bij een van de stalletjes op straat. Straks op tijd naar bed, want voor morgen hebben we een tour naar Angkor Wat geregeld en om acht uur worden we opgehaald!
Jullie lezen van ons (en wij lezen graag van jullie!)

• 13 Juli 2008 - 18:22

Eva:

heej wat een leuke verhalen, ik krijg altijd een melding op mijn mail als jullie weer een leuk verhaal schrijven....

vandaag was het hier ook wel lekker. Ik moet op Chipo passen, wel gevaarlijk hoor ;-) haha

nou heel veel plezier in Angkor.....

groetjes Eva en Tom

• 13 Juli 2008 - 18:53

Joke:

Heel bijzonder om jullie reis te volgen, je omschrijft het ook zo geweldig, je kunt je er zelfs een voorstelling van maken. Veel plezier.

• 14 Juli 2008 - 19:46

Roy:

Hoi Annemarie en Bram, de groeten van roy, veel plezier !