Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu

Angkor Wat

Door: Annemarie en Bram

Blijf op de hoogte en volg Annemarie en Bram

16 Juli 2008 | Cambodja, Khett Siem Reab

Gisteren en eergisteren hebben allebei in het teken gestaan van de tempels van Angkor Wat. We hadden deze twee dagen een tuktuk met chauffeur die ons alle interessante plekken heeft laten zien.
We begonnen met Angkor Wat en zijn daarna doorgegaan naar Angkor Thom en nog een aantal omliggende tempels. De tempels zijn verspreid over een groot gebied. Gisteren zijn we nog naar Banteay Srei geweest, de zogenaamde Lady Temple, omdat de carvings zo gedetailleerd zijn uitgewerkt dat een man dit niet zou hebben gekund. Deze laatste tempel was nog een heel eind rijden. Ongelooflijk om je voor te stellen dat hier vroeger overal mensen hebben geleefd en rondgelopen. Het is ontzettend groots opgezet en heeft heel veel werk gekost om te maken.
Vanochtend hebben we nog een zonsopkomst gezien bij Angkor Wat (om 5 uur!) en nu doen we het even rustig aan, we zijn een beetje tempelmoe. We hadden ook een toegangspas voor drie dagen aangeschaft, dus dit is onze laatste dag hier.
Morgenochtend vertrekken we met de bus naar Phnom Penh, een rit van zo'n 5 uur.

• 16 Juli 2008 - 18:01

Papa En Mama:

hallo kinderen, wij bevinden ons momenteel in de europese moeson.
    je weet niet wat je mist!
    mooie plaatjes en tekst!
    veel plezier, mooi weer en hou ons op de hoogte.
    groetjes, kusjes en knuffeltjes van paps en mams.