Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu Sihanoukville - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu

Sihanoukville

Door: Annemarie en Bram

Blijf op de hoogte en volg Annemarie en Bram

24 Juli 2008 | Cambodja, Preah Seihanouk

Dit keer komt het bericht uit Sihanoukville, een plaatsje helemaal aan het zuidelijkste puntje van Cambodja. We zijn hier gisteren aangekomen vanuit Kratie. De busrit duurde in totaal zo'n 10 uur en we zijn nog wat langer onderweg geweest omdat we in Phnom Penh over moesten stappen. De reis was eigenlijk iets te lang en we hebben ons voorgenomen dit niet nog een keer zo te doen. We kwamen gisteravond rond 7 uur hier aan en hadden nog geen hotel kunnen boeken, dus dat was ook nog een beetje spannend. Niet geheel onterecht, want het hotel waar we ons heen hebben laten brengen had nog precies 1 kamer vrij.
Sihanoukville is een beetje de badplaats van Cambodja, maar is nog lang niet zo ontwikkeld als de badplaatsen in bijvoorbeeld Thailand. Dat zou dus heel idyllisch kunnen zijn, maar helaas houdt het in dat de hotels en guesthouses een beetje vreemd zijn neergezet en dat projectontwikkelaars grote stukken strand en land innemen.
Wij gaan echter proberen om hier nog een lekkere duik te nemen en te genieten van wat zon en zee. De zon is op dit moment ver te zoeken, maar dat is hier meestal niet voor lang en het blijft hier toch wel warm! Zwemmen kan dus sowieso!

Papa en mama Verheijen en Zwiers,
veel plezier op het water, houd het droog!

• 24 Juli 2008 - 10:54

Eva:

nou hier is de zon weer aanwezig
    heerlijk
    vanavond gaan we bbqen

pap en mam zijn naar het hoge noorden met hun caravannetje
    dus ik moet weer op chipo passen....

nog veel plezier!

• 24 Juli 2008 - 14:34

Koen:

Hoihoi,

Wat leuk allemaal, hoe was het in kratie dan?

Wat een reis hebben jullie achter de rug, in ieder geval weer een ervaring rijker ;)

Ik ben benieuwd wat jullie van het strand, vissen en zwemmen vinden daar..

Het is hier op het moment super lekker weer, noord ooste wind. Pap en mam zitten lekker op de boot te genieten. Ik pas nu op Henk, gaat erg goed met hem en hij eet goed. Vanmiddag heeft ie nog in middagdutje in de zon gedaan.

Nog veel plezier,

Groeten Koen

• 27 Juli 2008 - 12:04

Papa En Mama V:

De zomer is hier terug gekeerd met tropische temperaturen 30 graden en heel vochtig.
    Ik werk een week en dan hebben we weer heerlijk 2weken vrij.De laatste week hebbenwe mooi zeilweer gehad.Ik ben een boek aan het lezen reizen door azie,je komt dan voor aardige verrassingen te staan.Jullie gaan weer richting tailand,daar is het weer misschien beter.Met henk gaat het goed, en de kelder is de laatste week droog.Geniet nog heerlijk van de laatste week van jullie mooie reis.Bedankt voor het smsje.
    Groetjes en kusjes van ons.