Kratie - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu Kratie - Reisverslag uit Kratié, Cambodja van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu

Kratie

Door: Annemarie en Bram

Blijf op de hoogte en volg Annemarie en Bram

21 Juli 2008 | Cambodja, Kratié

Wij zijn gisteren aangekomen in Kratie. We zijn met de bus om kwart over zeven vanuit Phnom Penh vetrokken. De chauffeur wilde volgens ons graag de tijd verbeteren waarin hij naar Kratie kon rijden, want hij ontpopte zich als een ware Michael Schumacher. Overal (en dan bedoelen we ook echt overal) haalde hij in en dat allemaal op zeer hoge snelheid. Hoe snel hij precies reed zullen we nooit weten, want zijn snelheidsmeter deed het niet...
Rond twee uur kwamen we aan in Kratie en kregen bij het hotel van onze eerste keus een kamer.
We zijn blij dat het hier wat rustiger is, want in Phnom Penh zaten we in een buurt met veel restaurants en werden 's nachts vaak wakker hierdoor. Ons hotel staat in de buurt van een klooster en vanochtend om vier uur werden we gewekt door een soort gong waar in een bepaald ritme op werd geslagen. Het klonk allemaal nogal mysterieus en na wat uitleg van de hotelbaas vanochtend bleek het een ritueel te zijn die de overgang van het droge naar de natte seizoen inluidt.
Kratie is een klein plaatsje aan de Mekong rivier, waar de zeldzame zoetwaterdolfijn nog leeft. Dit is voor de meeste toeristen de reden om hier te komen. Verder is het hier vooral mooi en lekker rustig na het hectische Phnom Penh. Wij gaan vanmiddag ook de dolfijnen bezoeken. Ze schijnen nogal schuw te zijn, dus we hebben een beetje geluk nodig.

Papa en mama Verheijen, hopen dat jullie snel weg kunnen. Fijn om te horen dat het goed gaat met Henk! Straks wil hij niet meer terug...

• 21 Juli 2008 - 07:01

Chris&Ineke Thomasse:

Hoi Annemarie en Bram,
    En dolfijnen gezien?
    Zoals ook bij jullie is hier het regenseizoen begonnen, het lijkt wel herfst.Geniet van Cambodja nu het nog kan en blijf gezond. Wij volgen jullie.

Groetjes,

Chris&Ineke

• 21 Juli 2008 - 07:56

Joke Antoniou:

Hoi vakantiegangers,
    Wij hebben hier onze winterjas weer aan het is vandaag 16 gr. Dan weten jullie genoeg .Ik blijf jullie volgen.Geniet ervan.

• 21 Juli 2008 - 10:01

Papa En Mama V:

volgens de buienradar trekken de buien hier geleidelijk weg, vandaag echter is het nog zodanig extreem, dat het knmi een waarschuwing voor de watersport uitbracht.
    voor henk wordt goed gezorgd, deze week door koen,daarna door mam en vervolgens even door corrie.
    succes met jullie tropische avonturen.
    groeten van papa en mama.

• 21 Juli 2008 - 11:18

Eva:

heej hallo!
    je kunt beter met zo'n gong wakeer worden dan met luidruchtige restaurants ben ik met jullie eens, .lijkt me wel heerlijk wakkeer worden zelfs, krijg je zo'n ZEN gevoel van.

hier is het naadje wat het weer betrefd.

ik hoop dat jullie de dolfijnen zien, lijkt me gaaf.

foto's blijven maken he?
    groetjes Eva

• 21 Juli 2008 - 18:54

Koen:

Hoihoi,

Gave foto's hoor! Wij zijn ook druk aan onze route aan het uitstippelen.. Met zo'n gong wakker worden heeft toch wel iets, weet je tenminste zeker dat je niet in Nederland zit;)

Hebben jullie nog die zoetwater dolfijnen gezien? Wat is daar voor de rest te beleven en wanneer gaan jullie weer terug naar Thailand?

Nog veel plezier,

p.s met Henk is alles goed, eet hardstikke goed en ik denk dat ie zelfs een beetje aankomt.. Wil echt niet meer weg straks :p

Groetjes Koen

• 21 Juli 2008 - 21:53

Corrie Feenstra:

Hallo Annemarie en Bram, Zit jullie ook stiekem te volgen via jullie berichten en prachtige foto´s. Vooral nadat Koen mijn laptop gebruiksklaar heeft gemaakt. Geniet van deze prachtige reis!
    Groet
    Corrie (en Otje en Sien)

• 22 Juli 2008 - 19:01

Evert-MARIANNE:

wIJ WERDEN GEWEKT DOOR HET SLECHTE WEER DAT OP DE CARAVAN KNETTERDE,PRACHTIG WAT WE ALLEMAAL LEZEN EN ZIEN WAT JULLIE MEEMAKEN.
    wIJ gaan nu een paar dagen richting Friesland,het zal nu beter worden dus richting het water en misschien een bootje huren,Doe voorzichtig en veel plezier,Pa,MA Zwiers