Aankomst in Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu Aankomst in Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu

Aankomst in Mexico

Door: Annemarie en Bram

Blijf op de hoogte en volg Annemarie en Bram

06 Juli 2009 | Mexico, Mexico-stad

Hallo allemaal!
Hier dan ons eerste bericht uit Mexico! Maar eerst zullen we jullie kort inlichten over reis, want die was lang... Eerst op vrijdagavond naar Londen gevlogen en nog overnacht in een hotel. Prima hotel, overtrof onze verwachtingen. Het lag niet echt op het vliegveld, dus we hebben zaterdagochtend nog even buiten rond kunnen slenteren en wat ontbijt in kunnen slaan. Op Heathrow hoefden we niet meer in te checken, want dat hadden we online al gedaan en onze tassen waren ook al op het vliegveld, want die zouden we pas in Mexico City terug zien. Dat was nog even spannend, want een medewerker van Heathrow was zo slim om even te kijken waar onze tassen zich bevonden (dat kan heel makkelijk, met de computer) en hij kon ze in eerste instantie niet vinden. Even zweten, maar uiteindelijk had hij ze gevonden.
De vlucht van Heathrow naar Mexico City verliep prima. Beetje films gekeken, wat geslapen. We vlogen terug in de tijd, dus we hadden alle 10 uren licht, maar buiten was niet veel te zien, alleen veel water. En daardoor moest ik weer even terugdenken aan het vliegtuig van Air France, dus reden genoeg om het luikje voor het raam stevig naar beneden te houden.
Toen we aankwamen in Mexico was het avond en nadat we met de taxi naar ons hotel waren gebracht konden we dus meteen lekker slapen. We dachten allebei dat we wel flink zouden uitslapen, maar om half 3 ´s nachts zaten we allebei weer klaarwakker in ons bed. Fijn, zo´n jetlag.
Gisterochtend nog fijn met Nederlandse broodjes ontbeten en de stad verkent. We zijn naar Chapultepec park gewandeld, waar iedereen op zondag komt. De grote 8 baansweg voor ons hotel was voor een deel afgesloten en er waren allerlei mensen aan het fietsen, hardlopen en wandelen, hartstikke gezellig. In het park hebben we de dierentuin bezocht (zie foto) en wat gewandeld en rondgekeken. Op een terrasje geluncht door blind op de menukaart maar wat aan te wijzen. We kregen allebei een heerlijk vers belegd broodje, dus dat viel erg mee! We moeten echt nog aan ons Spaans werken, want Engels spreekt men hier nauwelijks. Gisteravond in de wijk Zona Rosa (de gay scene van Mexico City) wat gegeten.
Om half tien ging het licht letterlijk en figuurlijk alweer uit en dachten we weer een gat in de dag te slapen. Niet dus, om half 6 waren we klaarwakker. Vandaag gaan we het hisorisch centrum bezoeken, waaronder de zocalo, de katedraal, een aantal paleizen; op de culturele toer dus!
Het weer is hier geweldig, veel zon en een graad of 25!
Groetjes, Annemarie en Bram

• 06 Juli 2009 - 18:05

Aisha:

Heej!

goed dat de reis voorspoedig is verlopen!geniet ervan en veel plezier!
    x

• 06 Juli 2009 - 20:40

Pap En Mam:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad.Jammer van dat vroege wakker worden maar alles wend.Het weer is hier een beetje van slag,buien en heel benauwd.Bea en claudius hadden last van de warmte, eten niet zo geweldig.In het begin stamten ze als ze de poezen zagen maar dat is nu over.Verder veel plezier met jullie culturele toer.Groet en kus Pap en Mam.

• 07 Juli 2009 - 15:10

PaMa:

Fijn dat jullie en de koffers goed over zijn en dat de eerste dagen goed bevallen zijn. Nu de rugzakken op en op avontuur. Lekker weer bij jullie, hier is het behoorlijk wisselvallig met stevige plensbuien.
    Het goede bericht is dat Chippo weer gezond en niet vermagerd weer bij ons rondloopt, daar waar zij is geweest had zij het ook goed, misschien eet ze wel van twee walletjes?
    Jullie veel plezier en veel zien.
    Liefs en tot horens,
    PaMa

• 07 Juli 2009 - 18:14

Maranda En Koen:

Hoihoi,

Fijn om wat van jullie te horen, niet zo'n air france vlucht gehad dus :p... Maar 25 graden? Is het dus minder warm dan azie?

Veel plezier nog samen, ben benieuwd naar meer foto's!

Groetjes

• 08 Juli 2009 - 19:59

Chris En Ineke:

Hoi Annemarie en Bram,
    Leuk om jullie op deze reis ook weer te volgen.
    Wij wensen jullie veel plezier. We verwachten natuurlijk ook 'n berichtje van culturele indrukken. Ik verwacht eigenlijk dat de geuren daar ook heel specifiek zijn.
    We volgen jullie, veel groeten
    (oom)Chris en (tante) Ineke