Mexico City - Oaxaca - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu Mexico City - Oaxaca - Reisverslag uit Oaxaca, Mexico van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu

Mexico City - Oaxaca

Door: Annemarie en Bram

Blijf op de hoogte en volg Annemarie en Bram

07 Juli 2009 | Mexico, Oaxaca

Vandaag zijn we verder gereisd naar Oaxaca. Gisteren hebben we wat cultuur gesnoven in het historische centrum van Mexico City. We zijn er met de metro naartoe gegaan, beetje chaotisch, maar lekker goedkoop en snel. We kwamen uit de metro bij de Zocalo, het grote plein in de binnenstad. Daar omheen liggen allerlei grote oude gebouwen, zoals de kerk en het nationaal paleis. Indrukwekkend. We hebben deze natuurlijk ook van binnen bekeken. Bij het paleis waren ze erg streng aan het controleren, paspoorten moesten getoond worden, bagage (en wij zelf) ging door de scan, er werd een foto van ons gemaakt en we kregen ook nog een desinfecterende handgel in onze handen gedrukt (alsof dat helpt...). Maar vooral de muurschilderingen van Rivera maakten het weer goed. Op deze muurschilderingen heeft hij de geschiedenis van Mexico weergegeven.
`s Middags nog wat door de stad geslenterd en geluncht. Normaal gesproken is een leuk eettentje vinden in een grote stad moeilijk, maar nu liepen we toevallig tegen een bakkerij aan. En niet zomaar een bakkerij; ze hadden hier zoveel gebakjes en lekkernijen dat we onmogelijk konden kiezen (maar ook onmogelijk alles konden proeven!). Dus uiteindelijk een kleine selectie uitgekozen en die was heerlijk!
Gisteravond op tijd naar het hotel gegaan en dat was maar goed ook, want we waren net binnen en het noodweer barstte los. Onweer, regen; het ging flink tekeer.
Vanochtend was het weer stralend. We gingen om half 11 met de bus naar Oaxaca, een rit van 6 uur. Het landschap was dor en rotsig, met weinig begroeiing. We zagen mensen die met paarden hun land aan het omploegen waren en bezig waren met het verbouwen van o.a. kool. Verder waren de enige tekenen van leven de grote roofvogels die boven ons vlogen. Naarmate we in de buurt van Oaxaca kwamen, werd het groener en we zitten nu in een prachtig groen berglandschap. Oaxaca ligt op 1550 meter en wij zitten in een hostel boven de stad. Niet erg praktisch, maar wel erg mooi.
Morgen gaan we eens even de stad bekijken en een tourtje boeken naar wat bergdorpjes in de omgeving.
Hasta luego!

• 08 Juli 2009 - 20:17

Pa En Ma:

Leuk weer iets van jullie te horen.Geniet van alles en heel veel plezier.Veel liefs Papa en Mama V.

• 10 Juli 2009 - 13:05

Marjon:

Ziet er erg gaaf uit!! Toch goed dat jullie gewoon gegaan zijn. Jullie hebben dan kans op mexicaanse griep, maar bij ons heerst q-koorts (op school al 3 mensen besmet!).
    Veel plezier nog de komende weken!