Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Annemarie en Bram - WaarBenJij.nu

Phnom Penh

Door: Annemarie en Bram

Blijf op de hoogte en volg Annemarie en Bram

18 Juli 2008 | Cambodja, Phnom-Penh

Wij zijn gisteren aangekomen in Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja. De busrit vanuit Siem Reap verliep prima, we kregen zelfs nog een ontbijtje en wat water! We werden onderweg vermaakt met de nodige karaoke en zeer slechte films, wij hadden echter ook wel genoeg aan de omgeving, want er was weer veel te zien onderweg! Vooral de (hoeveelheid) dingen die mensen hier achterop hun brommer meenemen zijn verbazingwekkend. Een koeienkop, dode varkens, rieten manden voor een heel dorp, etc.
Aangekomen in Phnom Penh zijn we in een hotel langs de rivier gaan zitten en hebben maar even rustig aan gedaan. Een stad is toch altijd wel weer hectisch en we moeten ons even aanpassen.

Vandaag zijn we naar de Killing Fields en naar het Tuol Sleng museum geweest. Eerstgenoemde bergt de massagraven van veel slachtoffers van het Khmer Rouge regime en laatstgenoemde is de gevangenis waar veel mensen zaten voordat ze werden vermoord. Gruwelijk, dat is eigenlijk het enige wat we erover kunnen zeggen. Geen vrolijk uitje, maar het hoort bij het nog vrij recente verleden van dit land.

Morgen bezoeken we het koninklijk paleis en de zilveren pagode.
Overmorgen vertrekken we richting Kratie. We zouden nog wel langer in deze stad kunnen blijven wat tijd betreft, maar we zijn nog niet onverdeeld positief over Phnom Penh.

Bram wil nog even vermelden dat hij twee t-shirts voor vijf dollar heeft gekocht...

Papa en mama Verheijen, zijn jullie klaar voor de vakantie? Is Henk al verhuisd? Misschien vindt Corrie het ook leuk om ons te volgen en zo kan ze ons ook laten weten hoe het met de Henk gaat!

• 19 Juli 2008 - 10:09

Ingeborg:

Hey, Bram en Annemarie. Leuk om jullie verhalen te lezen. Cambodja is helemaal geweldig he. Ben wel jaloers op jullie. Hier gaat het ook allemaal weer prima. Afgelopen di. zijn Micha en ik weer thuis gekomen. Thuis gaat het ook lekker, alleen wel weer wennen. Ik heb jullie op het hotmailadres nog een aantal foto's gestuurd van de kleine. Veel plezier nog en we zien jullie snel.
    Liefs Ingeborg

• 19 Juli 2008 - 13:59

Papa En Mama V:

wij wachten op beter weer
    (maandag in de loop van de dag, of dinsdagmorgen)om te vertrekken.
    corrie is jullie ook al aan het volgen.
    henk eet ons de oren van het hoofd!
    hij doet het uitstekend, in het begin was hij wat stil.
    kusjes van paps en mams.